Poikkeusaikana kampanjoidaan poikkeuksellisin keinoin: Rent a Finn -kampanja valloittaa virtuaalimaailman

Poikkeusaikana kampanjoidaan poikkeuksellisin keinoin: Rent a Finn -kampanja valloittaa virtuaalimaailman

julkaistu , päivitetty

Visit Finlandin suurta kansainvälistä menestystä saavuttanut imagokampanja Rent a Finn saa virtuaalista jatkoa. Vuonna 2020 onnellisuusoppaat esittelevät suomalaista elämäntapaa live-lähetyksissä ja virtuaalitapaamisissa aikana.

Matkustuksen paluuta odotetaan vielä tovi

Maailma on koronan vuoksi kiinni ja ihmiset ovat kotona netin äärellä valmiina kuluttamaan sisältöjä. Visit Finlandin tavoitteena on, että Rent a Finn virtual -kampanjan avulla Suomi näkyy maailmalla myös nyt, ja jää ihmisten mieleen onnellisena maana. Suomi valittiin maaliskuussa maailman onnellisimmaksi maaksi kolmannen kerran peräkkäin.

– Kukaan ei tiedä, milloin ihmiset voivat – ja haluavat – taas matkustaa. Me haluamme olla mukana ihmisten mielissä myös silloin, kun matkailu on jälleen ajankohtaista. Nyt jos koskaan tarvitsemme onnellisuutta ja toivoa, jota kampanjamme tarjoaa, Visit Finlandin kansainvälisen markkinoinnin johtaja Heli Jimenez kertoo.

Suomi tunnetaan maailmalla puhtaasta luonnosta, hiljaisuudesta ja metsistään. Suomalaiset itse arvostavat luontoa, erityisesti nyt poikkeusaikoina.

– Vaikka Suomi valittiin maailman onnellisimmaksi maaksi, ei se tarkoita, että olisimme aina iloisia. Suomalainen onnellisuus on syvempää ja se liittyy vahvasti kansallistunteeseemme sisuun ja mutkattomaan luontoyhteyteemme. Näinä erikoisaikoinakin suomalaiset ovat löytäneet voimaa jaksamiseen luonnosta, Jimenez jatkaa.

Kampanja johdattaa suomalaisuuteen viiden teeman kautta

Kampanjassa esitellään viisi eri suomalaisen elämäntavan teemaa: ruoka, rentoutuminen, aktiivisuus, ajanvietto ja onnellisuus. Jokaisen teeman saloihin kansainväliset katsojat opastaa suomalainen onnellisuusopas noin tunnin pituisessa livelähetyksessä Visit Finlandin Facebook- ja YouTube -kanavilla sekä kampanjasivustolla, jossa ne ovat nähtävissä myös myöhemmin tiivistettyinä versioina. Live-lähetyksissä on luvassa niin saunan lämmittämistä, saunomista kuin purjehtimista ja villiyrttien keräämistä sekä suomalaisen ruoan valmistamista.

Virtuaalisista onnellisuusoppaista suurin osa valittiin koronan vuoksi peruuntuneen Happiness School of Finland -kampanjaan hakeneiden joukosta.

– Aidot, tavalliset suomalaiset ovat parhaita onnellisuusoppaita valitsemiamme teemoja esittelemään. Haluamme näyttää, että Suomi tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden rentoutumiseen ja oman sisäisen mielenrauhan löytämiseen monin eri tavoin, Jimenez kertoo.

Livelähetysten lisäksi kampanja tarjoaa myös mahdollisuuden kansainvälisille katsojille buukata oman henkilökohtaisen virtuaalitapaamisen onnellisuusoppaan kanssa. Noin vartin pituisen keskustelun aikana onnellisuusopas voi kertoa suomalaisen onnellisuuden lähteistä ja kansainvälisellä katsojalla on mahdollisuus kysellä teemaan liittyviä asioita.

Lähde ja kuva: Visit Finland

Katso myös